• Cevat Çapan
    MEHMET TANER’E BİR AMFORA
         Sömbeki’den demir alıp yeniden Adalar Denizine açılıyoruz fora yelken. Kulağımda suskunluğu seçen bir arkadaşın “Veda Vezinleri”, belleğimde yıllar önce sığındığımız gizli koyların yanıp sönen yakamoz...
    İÇERİĞİ OKU
  • Cevat Çapan
    SİZ DE DALAR MISINIZ?
         SİZ DE DALAR MISINIZ?...
    İÇERİĞİ OKU
  • Cevat Çapan
    GÜLCEMAL’LE GELENLER
         GÜLCEMAL’LE GELENLER...
    İÇERİĞİ OKU
  • Yorgo Seferis
    KAÇIŞ
         KAÇIŞ Bundan başka bir şey değildi aşkımız: gider, dönerdi gene ve bize gözleri kapalı, uzak, çok uzak mermerleşmiş bir gülümseme getirirdi yitik sabahın otunda garip bir deniz kabuğu ruhumuzun inatla...
    İÇERİĞİ OKU
  • Süreyya Berfe
    ŞİİR ÇALIŞMALARI
          Hafize Uzun’a Yine poyraz yine soğuk tabiat tek renk Hava erken kararacak kargalar alçaktan uçuyor Balkonun altındaki ebabiller serçeler seslerini sektiriyor bahçede At ve köpek sarhoş sahibini...
    İÇERİĞİ OKU
  • Ahmet Telli
    KAR
         KAR I / Kar yağışını seyrediyorsun, unuttun Fincandaki kahveyi odan da soğudu Bir beyaz titreyiş bir dumanlı uçuş 1 Gibi yüzündeki mutsuz hikâye II / Elif elif tozuyor kar, Karacoğlan hâlâ Yollarda mı...
    İÇERİĞİ OKU
  • ŞİLİ’DEKİ DEPREM
         İsimsiz Enayi bir uykuya daldım kahvaltıdan sonra. Çok katlı bir yapının üst katlarından birinde oturuyoruz. Uzunca bir ayrılıktan sonra geri dönmüşsün. Çok sevinçliyiz. Anneni de getirmişsin. Annen M...
    İÇERİĞİ OKU
  • Sina Akyol
    BABAM ve KAKTÜS
         BABAM ve KAKTÜS I Zaman yırtarak geçiyor içimizi. Anılar ağaç dallarına asılı kristal mermiler hâlinde oyuyor belleğimizi; böyle bir şeydir diyor olup bitene akıl indirenler. II İstemiyorum akıl indir...
    İÇERİĞİ OKU
  • Tahir Abacı
    YAĞMURLA İNMEK
         YAĞMURLA İNMEK Gece mi geldin, yağmurla mı indin Su birikintilerinde aradığın yüz seçiliyor mu Yağmuruna kavuşmuş tarla değil ki şehir Balçık yığınlarına karışmış aradığın Akran şehrin gerçekliği depo...
    İÇERİĞİ OKU
  • Yaşar Miraç
    2021
         2021 yokuş aşağı freni patlamış bir kamyon hızla gidiyor hırsla gidiyor çil yavrusu gibi kaçıyor gören ne direk dinliyor duvar dinliyor ezilip dağılıyor önüne çıkan ne dükkân diyor ne tezgâh diyor çar...
    İÇERİĞİ OKU
  • Behçet Necatigil
    ŞİİR ÜSTÜNE
         ŞİİR ÜSTÜNE * Şiirimde kendimi disiplinli yazmaya zorladım. * Sanatın zorluğu, hiçbir zaman sanatçının yaptığından memnun kalmayı- şından doğuyor. * Kırk yıllık şiir hayatımda, bu jübileyi hak ettim....
    İÇERİĞİ OKU
  • Naci Çelik Berksoy
    FOTOĞRAFLAR HAKKINDA
         FOTOĞRAFLAR HAKKINDA Naci Çelik Berksoy Füruzan hanımla 1969 yılında, “Yeni Dergi”de (Haziran 1969) yayımlanan “Sait Faik Hikâye Armağanı” hakkında yaptığım bir soruşturma çalışması sırasında tanıştım...
    İÇERİĞİ OKU
  • Fadime Uslu
    FÜRUZAN İÇİN
         Her şey basitliğin hafif düzeninde başlıyor. Sakin, uysal, pervasız. Ama hangi yoldan gideceğini bilemiyor iyilik. Neyse ki nehir var. Kimselere görünmeden usul usul akan kolları. Bu zarif kolların ba...
    İÇERİĞİ OKU
  • Berfin Atlı
    “HAKİKATİN” ACISI, KURMACANIN GÜCÜ: “BENİM SİNEMALARIM.”
         Sinemaya niçin gitmemeliyiz? – Sinemaya gitmemeliyiz, çünkü insan sinemaya gidince yaşadığı kasabayı sevmez oluyor, alıp başını gitmek istiyor buralardan.1 Sara Ahmed, Feminist Bir Yaşam Sürmek kitabı...
    İÇERİĞİ OKU
  • Oğuz Demiralp
    MEKSİKA’NIN SESİ, EVRENİN NEFESİ
         Yedi yıl önce Octavio Paz okuma nöbetine tutulmuş, şiirlerinin çoğunu Türkçeye kendimce aktarmıştım. Octavio Paz’ı okuma nöbetine tutulmam görece yeni ama tanışıklığım eski. Tarih öncesi günlerimde Sa...
    İÇERİĞİ OKU
  • Tahir Abacı
    SUAT’IN SERENCAMI YA DA TANPINAR’A BATIDAN BAKMAK
         Tanpınar’ın Huzur romanının “olumsuz” ve tartışmalı kişiliği Suat’ın ünü, yavaş yavaş yazarın öteki roman kahramanları Mümtaz’ın, Cemal’in, Nuran’ın, İhsan’ın, Behçet Bey’in ve ötekilerin önüne geçmey...
    İÇERİĞİ OKU
  • Oğuzhan Akay
    GERİ
         Hep darbelere maruz kaldı ki, hiç tarihin taklasını görmedi ki, Nadia Apaçi Hiç kutlarken eski şeyleri, kusalım artık denince yakamoz kalmadı ki denizde Bugün olandır her şey bellek gider gelir, şarap...
    İÇERİĞİ OKU
  • Shalini Randeria - Ilija Trojanow
    GANJ ÖLÜM AKIYOR
         Kasırga vurdu. Mumbai’de camlar kırıldı, Ahmedbad’da çatılar uçtu, Ganj nehrinde cesetler kıyıya vurdu. Sadece Chausa köyünde 71 ölü var, Uttar Pradeş eyaletinde ise iki binin üstünde kişi hayatını ka...
    İÇERİĞİ OKU
  • Defne Suman
    EV
         Kediyi aramaya dışarı çıkmak üzereydim. Yazar arkadaşım aradı. “Stelyo selam. Nasılsın? Nerelerdesin?” Nerede olduğumu söyler söylemez onu buraya davet etme fikri aklıma düştü. Oysa Atina’dan buraya a...
    İÇERİĞİ OKU
  • Max Picard
    SESSİZLİK VE İNSAN YÜZÜ
         Sessizlik ve konuşma arasındaki son sınır insan yüzüdür ve burası dilin ortaya çıktığı bir duvardır. Sessizlik insan yüzünün organlarından biri gibidir. İnsan yüzünde sadece göz, ağız ve kaş yoktur, a...
    İÇERİĞİ OKU
  • Pelin Özer
    YAS BİLE UZAK ARTIK KENDİNDEN
         Susup kalmışım yolumu kaybettiğim vadide Ne vadi var burada artık Ne gamzesi dünyanın Biliyorum taş diken bulunmayacak yokluğuma Duydum zamanın cılız sesini Ölümden az öncesi Çavlanın köpüğü Uçurumun ...
    İÇERİĞİ OKU
  • Zelda Fitzgerald
    BUZDAĞI
         Cornelia özellikle üzgün olduğu için değil, ailesini utandırdığı ve arkadaşlarını hayal kırıklığına uğrattığı için pencereden bakıp iç çekti. Ondan küçük iki kız kardeşi uzun bir süre önce evlenmiş ve...
    İÇERİĞİ OKU
  • Uğur Aksoy
    DON KİŞOT
         İstiklal harbinde dedem Yel değirmenlerinin saldırısına uğrayınca Kaçmış cepheden - bir işi çıkmış gibi Korktuğu için değil elbet Kütüphanelerden geçtiğine inanırmış kurtuluşun Rivayet odur ki mermi y...
    İÇERİĞİ OKU
  • Eray Canberk
    OKUMA GÜNLÜĞÜ / GÜNLÜK OKUMALAR
         2021/ 13 Durup dururken ya da ortada bir neden yokken nereden geldiyse Molière’in Tartuffe adlı güldürüsü aklıma geldi! Bilindiği gibi, oyunun baş kişisi Tartuffe adında bir kaba sofu, bağnaz bir dind...
    İÇERİĞİ OKU
  • Deniz Dalyan
    ORION, FIRTINA VE BAZI GÜNLER
         Sevgilisine değil de bir ölüye Gül koparan bir ölü Katatonik Neptün rüyaları görüyor Çiçekçiler kapalı, ziyaretler yasak, Ölü evi önünde belediye anonsları: “Taziyeler cezaya tabidir.” Bir çiçekle han...
    İÇERİĞİ OKU
  • Esra Ertan
    ÖĞLE MOLASI
         Sanırsınız ki bu boğucu havada kimse uğramaz buraya. Aksine, sıcak basınca çay içilir ya, hamamın, dinmek bilmeyen hararetlerini aldırmaya gelen kadınları yazın da eksik olmaz. Bütün gün dinlediğimiz ...
    İÇERİĞİ OKU
  • Gizem Yıldırım
    KÖTÜCÜL BİR ESKİ
         “İnanmıyorsun kızım ama onca insan yanlış da bir sen mi doğrusun?” Hayır anne. Aksine ben yanlışım, endişen olmasın. Hatta tek bir yönüm ya da düşüncem ya da inancımla değil, tüm mevcudiyetimle, gidiş...
    İÇERİĞİ OKU
  • Bekir Dadır
    GİTMEK ADINDA BİR EVE VARDI HERKES
         yaşamın hakikat arayışı olduğunu kim öğretti bize telaş ve merak sorduruyorum kendimi merak diyorlar en çok da telaş tutunamıyorum bunlara içimde kendini gölgesine saklayan bir kısrak var nasıl kaybol...
    İÇERİĞİ OKU
  • Yaşar Miraç
    1979’UN ŞİİR YAPITLARI ÜSTÜNE GENEL BİR DEĞERLENDİRME
         Yurdumuzda 1979 yılı her alanda oldukça canlılık taşıyan bir ortamda geçti. Ekonominin canlılığı olumsuz olaylar zincirinden politikanın canlılığı “eski tas eski hamam” “biz bize benzeriz” çerçevesind...
    İÇERİĞİ OKU
  • “1979’DA ŞİİRİMİZ” ÜSTÜNE YAŞAR MİRAÇ’A BİRKAÇ SORU
         – “79’da Şiirimiz” yazının üzerinden kırk yılı aşkın bir zaman geçti. Bugün o yazıdaki görüşlerin, değerlendirmelerin için neler söylemek istersin? – Bugün de aynı düşünüyorum. Görüşlerimde bir değişi...
    İÇERİĞİ OKU
  • Mert Tutucu
    RESMİ EVRAKLARIN ARASINDA UNUTULAN RESİMLİ BULMACA
         I. Gelibolulu Ali Künhü’l Ahbâr’da Ne Söylemiştir? Devlet kokar bir menekşeden söz ediyorum ilkin Kiralık arabalardan, taşeron firmalardan, mevsimlik işçilerden Tüm İstanbul greve çıkmış marka bir kon...
    İÇERİĞİ OKU
  • Kıymet Coşkun
    NÂZIM HİKMET VAKFI 30 YAŞINDA
         Türkiye’de Vakıf kurmak zordur. Ancak kurulan Vakfı sürdürmek daha da zordur. Vakıf yapısını bilmeyenler vakıfların bir dernek ya da parti gibi davranmasını bekler. Oysa Vakıflar Osmanlıdan bu yana va...
    İÇERİĞİ OKU
  • Murat Tenetoğlu
    tenetnâme
         okan – rukiye diye biri yok – bu gece alkolü geçelim buğday tenli bir at ovayı çiçeklemiş istersen oraya geçelim senin hüzün dumanlarından oluşan bir ağıtın vardı destanın diriyken de epik çarşıları s...
    İÇERİĞİ OKU
  • Mehmet Serdar
    SPİNOZA VE CONATUS
         Bertrand Russell’e göre büyük filozofların en soylusu ve en müşfiği olan Baruch Spinoza, Portekiz’den engizisyon baskısı ile Amsterdam’a kaçmış Yahudi bir ailenin çocuğuydu. Çoğu düşünürün başına gele...
    İÇERİĞİ OKU
  • Emin Kaya
    ONLAR TARAFINDAN ÖLDÜRÜLDÜĞÜMÜZDE
         onlar tarafından öldürüldüğümüzü anladığımızda annemiz bir geyikle yatıyordu şimdi biz bir rüzgârın boşalttığı ağaç diplerinde şaşkın tesbih böcekleri gibi sabır çekiyoruz seslerimiz öyle çok kaçıyor ...
    İÇERİĞİ OKU
  • Uğur Kökden
    KAPANMA
         “Kapanmak” ya da açılmak mı? Kapanma, yaşı sınırlayamıyor. Kapanışın içinde yaş sabit değil. O, hareketli ve ilerliyor. Geleceğin kapılarını yoklayarak ya da açarak bugün’ün içine kapanmak mı? Başka b...
    İÇERİĞİ OKU
  • Figen Şentürk
    KİLİTİĞNE OYUNU
         Dolaşan ruhumu baştan sona durma / dolaş Dokuz göğü tengrine sapasağlam / ger Güneş, ay ve gezegenler içime / çek Kanatları sivri ve uzun, bu senin hayvanın / seç Dur-durmaz incir ağacı şakaklarıma / ...
    İÇERİĞİ OKU
  • Cemil Okyay
    “1721, EİS TEN POLİN”
         Hüseyin Ferhad’ın şiiri “1721, Eis Ten Polin” bizi bir döneme sürükler. Tarihsel ve sosyolojik olgular, sanatçı kişilikler, çağrışımlarıyla beyin fırtınası oluşturur. 1718-1730 arası yıllar, bir kültü...
    İÇERİĞİ OKU
  • Hakan Savaş
    ÖMER KAVUR’LA SON “KARŞILAŞMA” VE YAŞAMA FELSEFESİ
         “Arayış” sözcüğünü yalnızca sözcük olmaktan çıkartıp, tüm bir yaşamının temel ilkesi ve eylemi haline getiren birisi için “son” yoktur. Ömer Kavur’un filmografisinde, yönetmenin son uzun metrajlı sine...
    İÇERİĞİ OKU
  • Taner Gülen
    TEN VE DIŞ
         Heykel sessizlikte kendi gövdesini dinler.1 Christian Bernard Maddi bir güç yahut dışsal bir etki, çoktan sönmüş olan bir duyguyu, bir zamanlar taşıdığı sevinçli yoğunluğa yeniden ulaştırabilir mi? Ka...
    İÇERİĞİ OKU
  • İLKYAZ’DA NELER VAR?
         Ayrımların uçurumlaştığı, insanlar arası etkileşimin siyasi, ekonomik ya da ideolojik sınırlar nedeniyle daraldığı bu günlerde edebiyat hepimiz için bir sığınak. Düşünce ayrılıklarımızın ötesinde bulu...
    İÇERİĞİ OKU