Sözcükler 50

Sunuş


Merhaba,

Bu sayımız Ferit Edgü’nün “Yazarlar Çizerler” üstüne gözlemleriyle açılıyor.

Cevat Çapan, geçmişindeki Giritli olma özelliğine, günümüze dek ulaşan kültürel halkalar ekleyerek bakıyor.

Emin Özdemir, yazınsal metinler arasındaki yolculuğunda hep dönüp ülkemizin ve dünyanın bugününü düşünüyor.

Slovak yazar Drago Jançar, günümüz toplumlarında edebiyatın temel sorunlarına değindiği bir yazısıyla aramızda.

Besteci Perihan Önder, gençlik günlerinde bir şiirini bestelediği sırada tanıştığı Ahmed Arif’e ilişkin anılarını anlatıyor ve ozanın kendisine yazdığı mektupları okurlarımızla paylaşıyor.

Turgut Çeviker, Gezi Parkı direnişi sırasında mizah sanatının olaya bakışını inceliyor.

Mehmet Serdar, içinde bulunduğumuz sınav döneminde eğitim sistemimizdeki sınav olgusunu sorguluyor.

Yüksel Pazarkaya, Orhan Veli’nin Almanca çevirilerinin yankıları çevresinde büyük ozanımızın 100. doğum yılını kutluyor.

Hakan Savaş, 2014 Cannes Film Festivali’nde Altın Palmiye Ödülü alarak, ulusça sanatımızla ve kültürümüzle bir kez daha gururlanmamızı sağlayan Nuri Bilge Ceylan’ın sinemasına eğiliyor.

Günümüz edebiyatının seçkin ürünlerini bulabileceğiniz sayfalarımızda şiir ve öykülerin yanı sıra bir de roman parçası bulacaksınız. İngiliz Hasta romanıyla ülkemizde de tanınan Michael Ondaatje’nin Divisadero romanının Birinci Bölümünü Faruk Turinay çevirdi.

İyi okumalar.


Künye


SÖZCÜKLER TEMMUZ – AĞUSTOS 2014 // SAYI 50

Yazarlar Çizerler / Ferit Edgü
Girit'ten Bir Asma Çubuğuyla Gelenler / Cevat Çapan
Ahmed Arif'ten Perihan Önder'e Mektuplar
Nuri Bilge Ceylan Sineması ve Utanma Eşiği / Hakan Savaş
En İyi Avrupa Öyküleri / Drago Jançar
Neşe Saçan Bir Kuyruklu Yıldız: Gezi Parkı / Turgut Çeviker
Gençlerin Sınav Maratonu / Mehmet Serdar
Şiirimizin Dehası Orhan Veli / Yüksel Pazarkaya
Ayak Felefesi / Taner Gülen
Postmodern İncelemeler / Stefanie Ciocia
Tanrı Hiç Görmedi mi Bizi / Arzu Eylem
AKM / Alişan Çapan

Şiirleriyle: Cevat Çapan, Refik Durbaş, Barış Pirhasan, Murathan Mungan
Oğuzhan Akay, D.H. Lawrence, Turgay Fişekçi, Ferruh Tunç, küçük İskender
Tozan Alkan, Adnan Metin, Hasan Varol, Alper Beşe, Hakan Tabakan
F. Yiğit Tornacı, Umut Ünalan, Emin Kaya, Ali Akan

Öyküleriyle: Cemil Kavukçu, Gizem Aras, Mehmet Kavuk
Burcu Yılmaz, Kadire Bozkurt, Özgür Puya, Ozan Çınar, Önder Şit
Anıl Erdoğan, Miyase Aytaç Yılmaz, Taner Gülen.

Michael Ondaatje'nin Divisadero romanından bir bölüm




NEDEN ÇIKIYORUZ?

Edebiyatın insani bir değer olduğunun bilincindeki belki de son kuşağız.
Bizden sonrakiler, giderek bir tüketim metaına dönüşen edebiyatın temsilcileri olacak, edebiyat değil, tüketim ürünü üretecekler.
Edebiyatın insan ve toplum için yaşamsal bir gereklilik olduğuna inanıyoruz.
Edebiyatın sorgulama, eleştirme, uzlaşmama, yetinmezlik gibi temel değerlerinin de savunusunu amaçlıyoruz.
Sözcükler, beğeni ve değer ölçülerimizi göstermek için çıkıyor. Yaşanan kaos ortamının oluşturduğu değerler aşımına karşı edebiyatın değerlerini öne çıkarmak, yüceltmek istiyoruz. Saf, som bir edebiyatın soluklanma alanı olacağız.
Bugünün dünyasında böylesi bir girişim “çocuksu” bulunabilir.
Sözcükler daha çıkış aşamasında yazarlarımızca heyecanla karşılandı. Bu heyecanın dergimizin sayfalarına da yansıdığını ve gerçek edebiyat okurlarınca da paylaşılacağını umuyoruz.
Sözcükler, yazarlarından güç alan bir dergi. Arkasında yazarları ve okurlarından başka destekleyeni yok.
Edebiyat sorulmamış sorular sorar, o soruların yanıtları ardında koşarken doyumsuz tatlar ve güzellikler yaratır. İnsan kişiliğinin ve doğasının bağımsızlık duygusunu yüceltir.
Edebiyatın temel değerlerine duyduğumuz bağlılık, Sözcükler’in yayımlanmasının temel nedeni. Adımız da bu nedenle edebiyatın ana gereci olan “sözcük”ten geliyor.
Sonrası?
Sonrasını birlikte göreceğiz.